Topfit op stage

22 oktober 2015 - Port Elizabeth, Zuid-Afrika

Ik had me voorgenomen om vanaf nu blogs bij te gaan houden nadat ik wat gedaan heb. Helaas is dit weer kansloos mislukt waardoor ik waarschijnlijk een groot deel vergeten ben om te vermelden. Na de stageweek vorige week was ik wel toe aan een rustig weekend. Dat kwam er dus mooi niet van. Op vrijdagavond hadden we eerst de launch party van de Ocean Racing Series. Dat een evenement van mijn stage dat plaatsvindt op Hobie Beach in Port Elizabeth. De deelnemers kunnen hierbij kiezen voor een stuk zwemmen door zee. Dat is 1, 2 of 3 kilometer. Of ze kunnen ervoor kiezen om een stuk te wandelen of hardlopen over het strand. Bij de launch party op vrijdag hebben wij 371 deelnemers voorzien van hun racenummer en goodiebag.

Op zaterdag hadden we een tour door de townships. We gingen in een volgepakt busje door de townships heen. We gingen hierbij onder andere langs een slager waar we een paar kilo kip ophaalden voor de braai. Achter de slager was er een braaiplek waar we uiteraard weer eens hebben gebraait. Daarna gingen we nog door naar een bar waar we al eerder zijn geweest. Dit was de plek waar het voor de rest van de avond fout ging. Bradley en ik vonden het wel een goed idee om hier een fles Belvedere te kopen. Zo gezegd, zo gedaan.

Na de township tour zouden we nog met z’n allen naar Beershack gaan. Eerst nog even wat drinken bij Marshall Road en dan door naar Beershack. Hier ging het restje Belvedere dan ook op. Ik ben er wel achtergekomen dat een avondje stappen zoals zaterdag niet echt een goed idee is als je op zondagochtend om 6 uur aanwezig moet zijn voor een evenement. Bradley heeft helemaal niet geslapen en ik heb 1,5 uur geslapen. Iets wat ik beter niet had kunnen doen want ik werd er alleen maar slaperiger van. Opzich was de Ocean Racing Series erg leuk om  mee te maken, ondanks dat ik totaal niet fit was. Over 2 weken hebben we een herkansing, al is de zaterdag daarvoor wel ergens hier in de buurt een Oktoberfest.

De afgelopen weken heb ik net als in Nederland, niet zoveel uitgevoerd. Op stage is het rustig aangezien de aankomende evenementen alleen de Ocean Racing Series zijn. Ik heb dus alle tijd om aan mijn stage opdracht te werken. Ja, ik heb de tijd. Niet dat ik er ook echt wat mee doe, maar dat is bijzaak. Het is natuurlijk ook zonde om hele weken te zwoegen voor mijn opdracht en dan een aantal maand voor het einde van mijn stage al klaar te zijn.

Verder hebben wij niet zo heel veel meegemaakt. We hebben geen uitjes meer gehad en er staat ook niet echt wat op de planning. Gelukkig word het weer hier wel steeds beter, er zijn steeds meer dagen dat het meer dan 25 graden is. Het is al helemaal afzien als ik hoor hoe het weer in Nederland is. Het blijft toch oppassen dat je niet verbrand hè! Aankomende zondag zijn de Ocean Racing Series weer. Hopelijk zijn we dan iets fitter, al verwacht ik het niet aangezien we naar zaterdag naar dat Oktoberfest gaan.