Verjaardag aan de andere kant van de wereld

16 september 2015 - Port Elizabeth, Zuid-Afrika

Mijn vorige blog sloot ik af met het bericht dat we ’s avonds een feestje hadden. Het leek mij wel verstandig om de BOB te zijn, aangezien we op vrijdag gewoon weer stage zouden hebben. Ik kwam er al vrij snel achter dat bobben niet echt iets voor mij is. De vrijdag erna was gewoon weer een gebruikelijke stagedag.

Het weekend erna was het eindelijk wat beter weer. Op zondag zijn Bradley, Iris en ik dan ook even naar het strand gegaan. De andere huisgenootjes gingen een dagje naar Addo Elephant National Park, het park waar Bradley en ik al eerder geweest zijn. We hebben de zondagmiddag langer op het terras doorgebracht dan dat we werkelijk op het strand geweest zijn ;).

Afgelopen week is achteraf gezien toch wel weer een week vol feestjes geweest. Daarnaast moesten Bradley en ik natuurlijk ook nog gewoon stagelopen. Op stage krijgen we veel vrijheid waardoor we zelf onze dagen kunnen invullen. We zijn nu nog vooral bezig voor school met het opstellen van ons stageplan en het plan van aanpak voor het onderzoek dat we gaan uitvoeren.

Op dinsdagavond kwam Kux, samen met 2 vrienden langs. Ik was afgelopen woensdag natuurlijk jarig. Om 12 uur gingen ze dan ook voor me zingen, oh god wat hou ik daar toch van.. NOT. De dag stage op m’n verjaardag was toch iets zwaarder dan ik had gehoopt, maar het woord kater doen we niet aan. Ook hier in Zuid-Afrika trakteert degene die jarig is. Ik had 2 zakken drop meegenomen, wat vooral John toch wel erg lekker vond. Lees je dat moeders? Neem als je hierheen komt even een zak drop voor John mee. ’S Avond zijn we uiteten geweest bij Bridge Street Brewery. We hoorden al van Samantha en Michael dat we daar echt een keer heen zouden moeten gaan. Het is ook zeker een aanrader om naartoe te gaan. Verder hebben we mijn verjaardag niet echt gevierd, dat hebben we afgelopen vrijdag maar al te goed gedaan.

Vrijdag hadden we een braai georganiseerd voor mijn verjaardag. Naast alle dutchies die hier zitten hadden we ook de mensen uitgenodigd die we hier hebben leren kennen. Mo en Kux namen nog vrienden mee dus uiteindelijk was het gezellig druk.

Zaterdag was de bedoeling om zo weinig mogelijk uit te voeren, aangezien ik me niet heel fit voelde. Het actiefste was ik heb uitgevoerd was een sprong in het zwembad, wat een niet zo slimme keus bleek aangezien het water nog steenkoud is. Kux had ons nog uitgenodigd voor een braai bij een van zijn vrienden. Iris, Bradley en ik gingen daar wel heen, de overige huisgenoten bleven thuis. In eerste instantie dachten we dat we verdwaald waren toen we opzoek waren naar het goede adres. We reden door een wijk waar huizen staan die ieder een eigen landkaart nodig hebben. Het bleek toch wel het goede adres te zijn, het was in een huis wat zo enorm groot was dat ik niet durfde te vragen waar de wc was, omdat ik bang was dat ik zou verdwalen.

Op zondag zijn we naar Kragga Kamma geweest. Dat is een game park om maar maximaal een half uurtje rijden van ons huis. We zijn hier met de hele groep, van 18 dutchies, heen geweest. Eerst was er nog de mogelijkheid om een cheeta tour te doen, dat was toch wel een belevenis opzich. Daarna hebben we met de hele groep nog een tour door het park gedaan, wat toch weer erg leuke plaatjes opleverde.

Tot zover mijn update van wat ik de afgelopen tijd heb gedaan en heb meegemaakt. Aankomende week is gewoon weer een week stage. Aankomende zaterdag gaan we naar de voetbalwedstrijd tussen de Kaiser Chiefs en Ajax Cape Town, hier in het Nelson Mandela Bay Stadium.